mannen, ik denk dat ge goe bezig zijt.
maar ik wil jullie toch graag ook een tip geven: niet alleen de fysieke voorbereiding is belangrijk om dit project succesvol af te ronden, maar ook de moral moet goedblijven. Ge gaat tenslotte toch +/- 20u met
elkaar op stap en na 50 à 60 km valt er al rap een scheef woord gezegd; " ge loopt in mijn zon" of "loop ne keer zo dicht nie, joeng, want ge riekt naar 't zweet", " moet gij nu weeral stoppen om te plassen".
Ge weet ook hoe dat gaat, ik moet het niet
zeggen. 't Kan toch ook de bedoeling niet zijn dat 't Revalidatiecentrum aan de basis ligt van een familieruzie ?
Vandaar mijn voostel: ik zal jullie voorzien van een paar moppen. Als het dan een beetje moeilijker begint te gaan, kunt ge eventueel een
mop vertellen.
Ik weet dat mijn moppen nogal flauw zijn, veel volk krijg ik er niet mee aan 't lachten, maar geloof mij als ik zeg dat ze beter worden naargelang de kilometers vorderen ( of het is het nu juist omgekeerd ?)
In elk geval, ik geef ze
mee voor onderweg, zie maar wat ge er mee doet.
En voor de rest, veel succes, geniet er toch ook van ! en misschien komen we elkander onderweg ergens tegen ( maar ik zeker niet te voet).
Mop 1:
2 krieken liggen op een bord.
De ene kriek
zegt tegen de andere: " ik denk dat ik een scheet heb gelaten".
Die antwoordt: " kriek het ".